Rubriky
Novinky

Kdy využít SEO konzultanta na volné noze?

Hledáte SEO konzultanta nebo specialistu na volné noze? Není to jednoduché. Je lepší poptat agenturu, která se o celý projekt postará nebo zaměstnat internistu nebo externího konzultanta na volné noze? 

Na tuto otázku nejde jednoznačně odpovědět. Pro střední velké firmy a málo času zadavatele projektu je určitě vhodné poptat agenturu, která se postará o komplexní internetový marketing, případně najmout interního zaměstnance nebo si ho vyškolit. Interní zaměstnanec má své úskalí, protože se musí hodně vzdělávat a je zde riziko, že odejde. Zároveň je ale více zainteresovaný ve firmě, může se věnovat problematice do hloubky, je levnější a plně pod kontrolou. Poptávající firma si bude zase účtovat vysokou hodinovou sazbu a nemáte jistotu, že se vždy dostane tento Váš projekt do rukou zkušeného seniora.

Proto je pro řadu firem výhodné najít SEO konzultanta. Ano, je zainteresovaný jen do výše částky na faktuře, ale máte jistotu s kým se bavíte, má konkrétní reference na jeho jméno, nikoliv na firmu a mnohdy je levnější než zaúčtovaná hodinová práce agentury, kde se schovává plat pro manažery, účetní, majitele atd. Vybírejte však pečlivě a nikdy to neuspěchejte. Dobrý SEO konzultant může pozvednout Váš byznys na vyšší level.

Co všechno byste měli zkontrolovat při SEO analýze?

Analýza je definována jako „metoda zkoumání složitějších skutečností rozkladem na jednodušší„ zpravidla pečlivým pitváním řešeného problému z různých úhlů pohledu.

Analýza je definována jako „metoda zkoumání složitějších skutečností rozkladem na jednodušší„ zpravidla pečlivým pitváním řešeného problému z různých úhlů pohledu. Tak nějak lidsky zkrátka pod analýzou chápeme práci náročnou na mozek a vyžadující trochu snahy. Analýza klíčových slov v českém podání je oproti tomu, bohužel, leckdy činnost zvládnutelná průměrně trénovaným kokršpanělem. Velká spousta „klíčovek“ od různých freelancerů i agentur je spíše než analýzou telefonním seznamem řetězců písmenek seřazených podle jakési hledanosti. Naneštěstí z podobně hloupých výstupů vyplývají v praxi srovnatelně hloupá rozhodnutí o podobě a obsahu webu. Jak tedy postupovat u SEO analýzy?

  1. Před začátkem samotné SEO analýzy je často nutné získat rychlý přehled o projektu.
  2. Přístupnost
  3. Struktura webu
  4. Odkazy
  5. On-page SEO
  6. Kontrola obsahu
  7. Klíčová slova
  8. Analytika
  9. E-commerce
  10. Mezinárodní SEO
  11. Sámantika
  12. PPC reklamy
  13. Video
  14. Podnikatelský plán
  15. Sociální sítě
  16. Design
  17. Branding